ידוע כי היצוא הינו מנוע צמיחה משמעותי לכלכלה הישראלית בכלל ולענף החקלאות בפרט

בעמוד זה תוכלו למצוא את כל המידע והכלים הדרושים ליצואנים בענף החקלאות. 

אנו מקווים שבכך נוכל לסייע ונשמח לסייע בכל שאלה או קושי, בהצלחה!

כל המידע בעמוד זה נלקח מאתרי האינטרנט של משרדי הממשלה או הארגונים הרלוונטיים  

לאתר המקור לחצו על לוגו המשרד/הארגון 

בנק ישראל: "פועלים באגרסיביות לחיזוק הדולר"

נשיא התאחדות האיכרים בישראל, דובי אמיתי הוסיף: "השחיקה של הדולר היא אחד הנושאים הבוערים בקרב המגזר העסקי. בייצוא החקלאי ישנה ירידה של 25% מאז 2011, אין מדינה בעולם שהתוצרת שלה לדונם גבוהה כמו בישראל. ממשלת ישראל מוגבלת אמנם ביכולת לטפל בהיחלשות של הדולר, אבל צריכה לטפל במעטפת ובעלויות התשומות הגבוהות במאות אחוזים של החקלאים בישראל לעומת אירופה. אולי אנחנו צריכים להתפלל להעלות את שער הדולר כפי שהתפללנו למים".

רישיונות יצוא

המרכז לסחר חוץ מופקד על הנפקת רישיונות יצוא לתוצרת חקלאית טרייה, מוצרי לול טריים, צוננים או קפואים וחמר ריבוי צמחי - בהתאם לצו יצוא חופשי.

רישיונות היצוא של תוצרת חקלאית טרייה שמקורה בצומח, מונפקים לאחר קבלת הרשאה ליצוא מטעם מועצת הצמחים (למעט רישיונות יצוא לחומרי ריבוי).

רישיונות היצוא של תוצרת חקלאית טרייה (ירקות, פירות ופרי הדר) מונפקים לאחר קבלת הרשאה ליצוא מטעם מועצת הצמחים.

רישיונות היצוא של תוצרת חקלאית טרייה, שמקורה בלול, מונפקים לאחר קבלת הרשאה ליצוא מטעם המועצה לענף הלול.

בנוסף, יצוא תוצרת חקלאית טרייה צמחית מחויב באישור מטעם השירותים להגנת הצומח ולביקורת

ואילו יצוא תוצרת חקלאית טרייה שמקורה בבעלי חיים, מחויבת באישור מטעם השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות.

ספר סיווג סחורות הייצוא

הגשת בקשה לרישיון יצוא 

השירותים להגנת הצומח

השירותים להגנת הצומח ולביקורת פועלים בהתאמה לתקן בינלאומי ISO 9001:2000 שהינו תקן לניהול איכות ומעבדות הכימיה שלנו מוסמכות לתקן הבינלאומי ISO 17-025 על ידי הרשות הלאומית להסמכת מעבדות המעיד על כשירותן לבצע את הבדיקות, בנוסף אנו פועלים בהתאמה לתקנים בינלאומיים נוספים. 

השירותים להגה"צ ולביקורת מקיימים קשרים ומגעים מקצועיים עם רשויות מקבילות בעולם ועושים כמיטב יכולתם כדי להיות בחזית הטכנולוגיה והמידע על מנת לשפר את השרות לחקלאים ולציבור הרחב. מגוון הפעילויות והשרותים אותם אנו נותנים מתאפשר בעיקר בעזרת צוות מומחים, באמצעות מכשור מעבדתי מתקדם ויישום שיטות חדשניות ומתוחכמות.​

האתר שלפניכם נבנה באופן ידידותי על מנת להקל על המשתמש למצוא את מבוקשו בפשטות ובמהירות. באתר נכללו גם קישורים למאגרי מידע ולאתרים אחרים העוסקים בנושאים דומים, כל זאת על מנת לשפר את השרות ולסייע למשתמש. ניתן בקלות ליצור קשר עם אנשי המקצוע והמומחים שלנו אשר יענו בהקדם לכל פונה.

ליצירת קשר  

E-mail: Webmaster_ppis@moag.gov.il 

 

השירותים להגנת הצומח ולביקורת הם רשות מוסמכת הרשאית להנפיק תעודות בינלאומיות הדרושות במסחר בתוצרת חקלאית, כמו תעודות בריאות, תעודות יצוא לתוצרת אורגנית ותעודות המעידות על איכות של תוצרת חקלאית טרייה. 

​כמו כן, עוסקים השירותים להגנת הצומח ולביקורת בנושאים הבאים:

  • ​פתיחת שווקים ליצוא תוצרת ישראלית באמצעות הסכמי הדדיות עם שלטונות הגנת הצומח של מדינות מייבאות.

  • מניעת חדירת נגעי צמחים לתחומי מדינת ישראל.

  • ניטור ומניעת התפשטות של נגעי צמחים חדשים וקיימים.

  • אינטרודוקציות של זנים חדשים בתחנות הסגר צמחים.

  • פיקוח ובקרה על מערכי גידול ליצירת חומר ריבוי נקי עבור החקלאות המקומית וליצוא.

  • שרות פיקוח וניטור של עשבים רעים, חולייתנים וחלזונות.

  • פיקוח על איכות תוצרת חקלאית ועל מתן טיפולים מיוחדים לתוצרת המיועדת ליצוא על פי דרישות מדינות היעד.

  • בניית מאגר מידע ויצירת אמצעי המחשה לתקני איכות לתוצרת חקלאית.

  • רישום, רישוי ופיקוח על תכשירי הדברה לשימוש חקלאי.

  • שרות מאגר מידע לחומרי הדברה המורשים בישראל.

  • שרות מעבדות לבדיקת חומרי הדברה ושאריותיהם בתוצרת חקלאית.

  • שרות מעבדות איבחון לנגעי צמחים בתחום האנטומולוגיה, פיטופתולוגיה ונמטולוגיה.

  • שרות מעבדות לפיקוח על טיב מספוא.

  • שרות מעבדות לבדיקת צמחים ומיקרואורגניזמים מהונדסים (GMO).

  • שרות הכרה במעבדות חיצוניות.

  • שרותי תמיכה מקצועית בנושאי הגנת הצומח.

קרן לקידום מכירות, משרד החקלאות

סעיפי הוצאה מוכרים לצורך קבלת השתתפות בקידום מכירות ליצוא: 

פרסום - עיתונות, ירחונים ושבועונים מקצועיים, רדיו, טלוויזיה, קטלוגים לחו"ל (בשפה זרה), לוחות שנה, ופרסום חוצות בחו"ל.

בנוסף - השתתפות בתכניות אירוח ובישול, חלוקת פליירים ללקוחות וקיום מבצעי פרסום לצרכן הסופי. 

תערוכות בחו"ל, שיתוף פעולה עם גורמי המסחר ורשתות השיווק בארצות היעד, פרסום באמצעות הרשת בעיתונות, רדיו, טלוויזיה וחומר פרסומי בחנויות הרשת, משלוח דוגמאות, מחקרי שוק.

מטרת הקרן לתמוך ולסייע לחברות הייצוא > הרחבת מגוון סוגי הגידולים ליצוא - גיוון בטעם, בצבע, בארומה ובזנים חדשים.

הרחבת תקופת השיווק - הבכרה והאפלה

הרחבת מגוון השווקים והנישות בתוך השווקים

עידוד מיוחד לפיתוח יצוא מוצרים חדשים או פתיחת היצוא למוצרים חדשים

תמיכה בפעולות, שמטרתן לתחזק את היצוא הקיים, לנוכח תחרות הולכת וגוברת בשווקים

תכנית פעולה שיווקית

קובץ טבלאות

נוהל התמיכה

המכון מספק שירותי מידע ויעוץ, קשרים וסיוע מקיפים בקידום היצוא של חברות ישראליות וכן שירותים משלימים עבור קהיליית העסקים הבין-לאומית. המכון יוזם ומארגן משלחות עסקיות יוצאות ונכנסות וכן יוזם, מקים ומנהל ביתנים לאומיים וביתני מידע בתערוכות ובירידי סחר בין-לאומיים ברחבי העולם, בהם מציגות החברות את יכולותיהן במגוון תחומים. דרך הפעילות של המכון מערבת מעורבות עמוקה את קהילת היצואנים, אלו משפיעים באמצעות הנהלות ציבוריות על סדר היום ותוכנית העבודה של המכון.  

למכון שתי חטיבות ענפיות – חטיבת טכנולוגיות וחטיבת מוצרי צריכה, וכן חטיבת שירותים מקצועיים וחטיבת תערוכות. 

תפקידיו העיקריים של המכון הם לסייע לחברות הישראליות להגדיל את מכירותיהן ברחבי העולם, לפתוח דלתות ליצואנים הישראלים לחברות בינלאומיות וכן ליזום ולפתח שיתופי פעולה עם חברות זרות‏, וכמובן לסייע בבניית יכולותיהם של יצואנים מתחילים בכך מהווה המכון צומת משמעותית עבור התעשייה הישראלית. 

מכון היצוא מקדם את האינטרס של היצואן הישראלי על-ידי יוזמות בין-לאומיות ותכניות ייחודיות במדינות רבות, באמצעות הנציגים הרשמיים של ישראל - נספחי המסחר והכלכלה ונציגי פיתוח עסקי מקומיים. בנוסף מקיים המכון קשרי עבודה עם הנציגים הדיפלומטיים ונספחי המסחר הזרים המכהנים בישראל, ועם ארגוני סחר בין-לאומיים ברחבי העולם.
 

ארגז כלים ליצואן

קטלוג תוצרת טריה

ענף תוצרת טריה

מחקרים וסקירות

לוח אירועים

צעדים ראשונים ביצוא - מדריך

תכנית כסף חכם של משרד הכלכלה - החל מחודש ינואר 2018 ניתן יהיה לגשת לתכנית 

למי מתאימה התכנית?

חברות שפועלות בשווקים הבינ"ל ובוחנות להגדיל את היקף המכירות שלהן: 

כניסה לשוק חדש/נקיטת מהלך שיווקי חדש

החדרת מוצר חדש לשוק בו החברה פועלת

מחזור מכירות עד 200 מיליון ₪

היקף יצוא מינימלי בסך 250 אלף $ (החרגות לתנאי סף זה מופיעות בהוראת המנכ"ל)

מה כולל הסיוע במסגרת התוכנית?

סיוע כספי לפיתוח מערכי שיווק וצינורות הפצה בשוק היעד ובכללם:

יועצים מקצועיים ושכר עובדים

השתתפות בתערוכות וכנסים

קמפיינים פרסומיים ושיווק דיגיטאלי

ביטוח, תקינה ועלויות משפטיות

ליווי מקצועי של יועץ שיווקי מנוסה המתמחה בשוק היעד

ליווי והכוונה של הנספח המסחרי במדינת היעד

מהו גובה הסיוע?

​השתתפות במימון הוצאות שיווקיות של עד 50% ובסכום כולל של עד 500 אלף ₪ למשך שנתיים.

לשווקים מועדפים: הודו, סין ויפן, השתתפות במימון 50% ובסכום כולל של עד 1 מיליון ש"ח במשך שלוש שנים.

איך מצטרפים לתכנית?

​בכדי להשתתף בתכנית יש לקרוא בעיון את הוראת המנכ"ל 5.10  ונהלי התכנית ולמלא את כל הטפסים והנספחים הנדרשים:

  • טופס הגשת בקשה למילוי ושליחה מקוונת (בשלב זה נפתח באקספלורר בלבד)

  • הטפסים הנדרשים כפי שמפורטים בנספחי הוראות מנכ"ל

  • בנוסף לנספחים יש למלא ולצרף את הטפסים הנדרשים כפי שהם מפורטים בנהלי התוכנית.

תוכנית כסף חכם מיועדת לחברות בהיקף מכירות עד 200 מיליון ₪ וניסיון מוקדם ביצוא. במסגרת התוכנית ניתן סיוע דו שנתי לחברות ישראליות המשווקות לחו"ל במטרה להשיג גידול משמעותי בהיקף המכירות.

הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון של ההוצאות השיווקיות וליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשוק היעד, עד לחצי מיליון ₪ ולשווקים מועדפים עד למיליון ₪. 

   

במהלך 2014-2015 אושרו תמיכות בכ- 50 מיליון ₪ לכ- 170 חברות.  

ניצול תקציב התכנית יחולק על בסיס כל הקודם זוכה - מהרו והגישו! 

פרטי התקשרות עם מנהל סחר חוץ עבור תכנית כסף חכם

שרה דיאמנט-סידס, מרכזת תכנית "כסף חכם"

02-6662916

MF@economy.gov.il

הוראות מנכ"ל

נוהל התמיכה

תכנית של"ב - שער לשיווק בינלאומי של משרד הכלכלה - תאריך אחרון להגשה: 31/01/2018 בשעה 00:00

עיקרי תנאי הסף להגשת בקשה

היקף ייצוא שנתי עד 250,000 דולר.

מחזור מכירות לא קטן מ-500,000 ₪ ולא גדול מ-50,000,000 ₪ או לחילופין  גיוס הון של 2,000,000 ₪.

תנאי הסף המלאים מפורטים בהוראות המנכ"ל.

מה כולל הסיוע במסגרת התוכנית?

סיוע כספי לפיתוח מערכי שיווק בשוק היעד ובכללם:

הכנת תכנית שיווקית

ייעוץ והקמת מערכי שיווק

התמחות בשוק יעד

 פרסום ושיווק מקוון

תערוכות והדגמות בשוק היעד

טיסות

תקינה, ייעוץ משפטי וביטוח

מהו גובה הסיוע?

​השתתפות במימון הוצאות שיווקיות של עד 50% (אלא אם כן מצוין אחרת) ובסכום כולל של עד 200 אלף ₪ למשך שנתיים.

איך מצטרפים לתכנית?

​בכדי להשתתף בתכנית יש לקרוא בעיון את הוראת המנכ"ל 5.12 ואת נהלי התכנית. כמו כן, יש למלא את כל הטפסים והנספחים הנדרשים כפי שמפורטים בהוראת המנכ"ל ובנהלי התכנית.

התוכנית מיועדת למבקשי סיוע בעלי היקף יצוא נמוך המעוניינים להרחיב את פעילותם או שלא ייצאו בעבר ומעוניינים לייצא ולשווק מוצרים ו/או שירותים ומטרתה להעניק סיוע לחדור לשווקים הבינלאומיים.

תוכנית של"ב מיועדת למבקשי סיוע בעלי היקף יצוא נמוך המעוניינים להרחיב את פעילותם או שלא ייצאו בעבר ומעוניינים לייצא ולשווק מוצרים ו/או שירותים ולחדור לשווקים הבינלאומיים. ובכך להשיג גידול משמעותי בהיקף המכירות, תוך התמקדות בפיתוח היכולות השיווקיות בשווקים הבינלאומיים. במסגרת התוכנית ניתן סיוע למשך 24 חודשים באמצעות השתתפות במימון של ההוצאות השיווקיות וליווי מקצועי של יועצים.
שיעור הסיוע עד 50% מההוצאות בסכום כולל של עד 400 אלף ₪ לשוק היעד. (סך הסיוע המרבי 200 אלף ₪).

פרטי התקשרות עם מינהל סחר חוץ עבור תכנית של"ב

​שם איש הקשר: חני אלקובי, מרכזת תכנית של"ב

טלפון: 02-6662665

דואר אלקטרוני: shalav@economy.gov.il

כתובת: רחוב בנק ישראל 5, ירושלים

הוראות מנכ"ל

נהלי התכנית